Zoeken

Het nieuwe verkopen

De bouwwereld heeft slimme ideeën nodig. De economische crisis en dalend consumentenvertrouwen hebben de woningmarkt geen goed gedaan. Ook de manier waarop u als koper een huis zoekt is veranderd. Huizen worden nu gezocht via internet, niet alleen het huis maar ook de omgeving en voorzieningen spelen een grote rol, kopers willen geen nummer zijn maar gewaardeerd worden als unieke klant; u wilt service op maat.

mambohof_tweekap.JPG

Nieuwbouw, kans en bedreiging

Het kopen van nieuwbouw is een spannende aangelegenheid. Natuurlijk zal er uiteindelijk een prachtige woning staan voorzien van vele, voor een deel zelf bedachte opties. Maar niet alle kopers kunnen zich op voorhand al een voorstelling maken van afmetingen en verhoudingen. Bovendien is de bouw van een huis een langdurig traject waarin vertragingen en teleurstellingen op de loer liggen. Dat kan u als koper afschrikken.

Een nieuwe aanpak

Nieuwe tijden vragen om nieuwe middelen. VolkerWessels speelt hierop in met Het Nieuwe Verkopen: een totaaloplossing voor alle facetten van het verkoopproces. Het nieuwe verkopen is opgebouwd uit vier pijlers:

  •  Marketing & Media
  •  Co-creatie
  •  Accountmanagers
  •  Het VolkerWessels experience center

Marketing & Media

Inzet is om met toepassing van alle beschikbare middelen, van print tot social media, u als potentiële kopers voor een project al vroeg te vinden, te benaderen en gedurende het traject vast te houden en te informeren.

Co-creatie, samen werken aan

Door in een vroeg stadium de dialoog met u als koper aan te gaan, kunnen we huizen meer dan ooit op maat maken. Hierdoor wordt het nieuwbouwhuis vanaf het begin uw droomhuis.

Accountmanagers

Een toegewijde accountmanager die verder gaat dan een externe makelaar. Eén aanspreekpunt, bekend met de ins en outs van de omgeving, het project en u als koper.

VolkerWessels experience center

In het nieuwe pand langs de A12 bij Utrecht worden de modernste projecttechnieken straks gebruikt om u als (mogelijke) koper virtueel door uw nieuwe woning te laten lopen. Hierdoor krijgt u een echt gevoel bij afmetingen en ruimtes en kunt u verschillende oplossingen beleven qua sanitair, keuken, opties en uitbouw. Tevens kunnen er ideeën worden opgedaan ten aanzien van woonsfeer en inrichting. Het experience center zal begin 2012 gereed zijn.

Het nieuwe verkopen toegepast bij project Mambohof

Bij het project Mambohof te Apeldoorn is er gebruik gemaakt van "verkoop in nieuwe stijl". Potentiële kopers hebben grote invloed gehad op het ontwerpen van de woningen. Opdrachtgever Loostad Vastgoedontwikkeling heeft het plan ontwikkeld door belangstellenden eerst een vragenlijst met wensen en voorkeuren voor te leggen. Door middel van deze klankbordgroep is het streven om zo reëel mogelijk in beeld te krijgen waar (binnen het budget) een "droomwoning" aan moet voldoen. Met name het gevelbeeld en de indeling van de woning zijn deels zelf te bepalen.

 

Een grote rol is weggelegd voor een interactief computerprogramma. Hiermee kunnen kopers door hun woning lopen en opties aanklikken waarbij ook gelijk de meerkosten zichtbaar worden. Ook kunnen kopers gelijk zien welke ClimateReady® maatregelen er genomen kunnen worden.